در طراحی حمام مدرن از چه سنگ هایی و با کدام رنگ ها می توان استفاده کرد؟! - روشان روز | مرکز اطلاعات سنگ ایران
ALT تصویر

در طراحی حمام مدرن از چه سنگ هایی و با کدام رنگ ها می توان استفاده کرد؟!

در طراحی حمام مدرن از چه سنگ هایی و با کدام رنگ ها می توان استفاده کرد؟!

تهیه شده در واحد تولید محتوای شرکت روشان روز

«مرکز اطلاعات سنگ ایران»

نگارش: سعید نجاتی

مقدمه

یکی از کاربردهای بسیار فراوان و البته زیبای سنگ، در سرویس بهداشتی و به ویژه حمام است. وجود رنگ و طرح های متنوع سنگ های طبیعی این امکان را فراهم می کند تا طرح ها و سبک های زیادی را با آن ایجاد نمود. رنگ های زیادی را می توان در فضای حمام استفاده کرد که هر کدام باعث ایجاد حس و حالی متفاوت می شود. هر رنگ نیز با رنگ های مشخص دیگری قابلیت ترکیب را دارد. در این مقاله به معرفی چند رنگ و هم چنین گروه سنگ های دارای این رنگ ها پرداخته می شود. باید توجه داشت که برای ایجاد طرح های متنوع و متفاوت، لازم است تا طراح جسارت و خلاقیت را مکمل یکدیگر کند!

 

نارنجی

شامل ماربل، تراورتن و اونیکس های نارنجی یا پرتغالی

شاید نارنجی اولین انتخاب شما برای حمام نباشد، اما این چیدمان یک طرح مدرن و در عین حال پرانرژی ایجاد کرده و برای فضاهایی در هر اندازه مناسب است.

قرمز غلیظ

شامل تراورتن (کم تخلخل)، ماربل، اونیکس و گرانیت قرمز

برای داشتن فضایی دنج، قرمز تیره و غلیظ را وارد کار کنید. رنگ گرم قرمز، وقتی مقداری با رنگ سفید و قطعات آنتیک ترکیب شود، بسیار چشمگیر خواهد بود.

آبی روشن

شامل اونیکس آبی و برخی از ماربل ها

این رنگ پر جنب و جوش در حمام های کوچک کاربرد خوبی دارد؛ به خصوص اگر هدف شما ایجاد ظاهری با سبک قدیمی است. استفاده از مقدار بسیار کمی رنگ قرمز بصورت نواری، جذابیت فضا را افزایش می دهد.

مشکی

شامل گرانیت و ماربل های مشکی

این رنگ یک انتخاب جسورانه و متفاوت برای حمام است. رنگ مشکی در ترکیب با رنگ قرمز یک انتخاب مطمئن برای دستیابی به حس و حال مدرن یا غیرمتعارف در حمام است. برای ایجاد کنتراست بصری، رنگ سفید را نیز وارد ترکیب کنید.

زرد روشن

شامل تراورتن، ماربل و اونیکس زرد

سایه روشن زرد، توهم نور را در حمام بدون پنجره ایجاد می کند. ترکیب این رنگ با سفید، فضای بسته را به یک فضای نشاط ‌بخش تبدیل می‌ کند.

آبی نیلی

شامل اونیکس آبی

قسمت های بالایی دیوارهای حمام خود را با رنگ آبی نیلی بپوشانید، که می تواند به عنوان یک ترکیب جذاب برای تایل های سفید عمل کند.

خاکستری

شامل گرانیت، ماربل، تراورتن و اونیکس خاکستری

تطبیق پذیری این رنگ با سایر رنگ ها بسیار زیاد است و باعث می شود قطعات تزئینی حمام شما، مانند اجسام چوبی بخوبی دیده شوند.

سفید خالص

شامل ماربل، گرانیت و اونیکس سفید

آیا فضای حمام شما کوچک است؟ استفاده از رنگ سفید در ترکیب با آینه های بزرگ، فضا را به اندازه قابل توجهی بزرگ نشان می دهد. انعکاس ‌نور در آینه، پنچره را در ذهن تداعی می کنند و احساس تنگی فضا را از بین می ‌برند.

آبی آسمانی

شامل اونیکس آبی

کابینت آبی (با کمی رنگ بنفش) با پس زمینه ای از کرم روشن، فضای بسیار جذابی را ایجاد خواهند کرد. آبی آسمانی حس آرامش را برای شما به ارمغان می آورد.

قهوه ای روشن

شامل تراورتن، ماربل و اونیکس قهوه ای

ترکیبی از رنگ های خنثی، از جمله برنزی و سفید، به جذابیت همیشگی حمام کمک می کند. سایه ی ناشی از رنگ قهوه ای می تواند حال و هوای آبگرم را در حمام آرام بخش تر کند.

خردلی

شامل تراورتن، ماربل و اونیکس خردلی

این رنگ بخوبی با قطعات و کابینت های چوبی ترکیب می شود و فضایی کلاسیک و زیبا را در حمام ایجاد می کند.

صورتی روشن

شامل اونیکس صورتی

این رنگ کمی بازیگوش است! صورتی روشن فضایی لوکس و کمی پر جنب و جوش برای شما ایجاد می کند.

توجه!

پیش زمینه ی استفاده از سنگ های معرفی شده ی فوق در حمام، نظافت و شستشوی سنگ به روش استاندارد است؛ زیرا تنها در این صورت بافت سنگ های کربناته شامل ماربل و اونیکس در مواجهه با شوینده های اسیدی قوی آسیب نخواهد دید. جهت آگاهی از روش های استاندارد نظافت و نگهداری از سنگ های ساختمانی، می توانید دستورالعمل زیر را مطالعه کنید.

 

error: محتوا محافظت شده است!!