چرا کانترتاپ سنگی؟ - روشان روز | مرکز اطلاعات سنگ ایران
ALT تصویر

چرا کانترتاپ سنگی؟

چرا کانترتاپ سنگی؟

سنگ یک ماده­ی کاملا طبیعی است که قدمت استفاده از آن به زمان خلقت انسان باز می­گردد. هنگامی که انسان برای اولین بار، سکونت در غارهای کنده­کاری شده در دل سنگ را برگزید، همنشینی و دوستی دیرینه­ی اون با سنگ نیز شروع شد…

 

در خانه­های امروزی نیز استفاده از سنگ هم­چنان در اولویت توجه است و این وضعیت در خانه­های ایرانی، حال و هوای ویژه­ای دارد. صفحه کابینت آشپزخانه یا پیشخوان که در لاتین به آن کانتر تاپ (Countertop) هم گفته می­شود بعد از نصب کابینت­های زمینی، به روی آن­ها قرار می­گیرد و فضایی را برای قرار دادن لوازم شما در آشپزخانه مانند سینک ،گاز، قهوه ساز، ماکروفر، ظروف و غیره فراهم می­کند.

به دلیل این که کانترتاپ میز کار فضای آشپرخانه­ی شما است، بیشترین تماس را با لوازم آشپزی و مواد غذایی دارد. به همین دلیل باید از مصالح مناسب و با کیفیت برای ساخت کانترتاپ استفاده نمود. از میان مصالح مختلف، انواع سنگ­های ساختمانی از دیرباز در این قسمت از خانه استفاده می­شوند. اما دلیل این استقبال از سنگ چیست؟!

زیباییِ طبیعی

سنگ­های ساختمانی دارای زیبایی طبیعی هستند. هر آنچه در تاریخ زمین شناسی در طبیعت اتفاق افتاده است، در ذات سنگ قابل دیدن است و این همان مفهوم زیبایی سنگ در قالب رنگ­ها و طرح­های متنوع است که در کمتر مصالحی دیده می­شود!

قیمت مناسب

سنگ­های ساختمانی دارای تنوع بسیار گسترده در قیمت هستند. سنگ را می­توان در کانترتاپ خانه­های اقشار مختلف جامعه مشاهده نمود و این یعنی هر کسی می­تواند با در نظرگیری بودجه­ی خود از سنگ استفاده کند!

 

 

 

در دسترس بودن

مزیت بزرگ سنگ به ویژه در ایران، در دسترس بودن آن است. ایران دارای معادن بسیار گسترده از انواع سنگ­های ساختمانی است. به همین دلیل در هر استان یا شهری می­توان سنگ­های زیبایی را در فاصله­ی کوتاه از خانه خریداری کرد!

 

کیفیت فنی مناسب

سنگ­هایی همچون گرانیت مشکی یا سنگ چینی (Crystalline Marble) که معمولا به عنوان کانترتاپ استفاده می­شوند، کیفیت فنی بسیار خوبی در این موقعیت از خانه دارند. البته یک نکته­ی کلی در مورد انتخاب سنگ برای کانترتاپ وجود دارد و آن کیفیت فنی بهتر سنگ­های سیلیسی در برابر سنگ­های کربناته­ی آهکی است. هر چند با رعایت نکات و اصول نگهداری، از سنگ­های آهکی نیز می­توان بخوبی به عنوان کانترتاپ استفاده کرد.

تهیه شده در گروه تولید محتوای شرکت روشان روز