یک شیرینی فروشی جذاب طراحی شده با سنگ در پاروسِ یونان که شبیه موزه مجسمه های باستانی است! - روشان روز | مرکز اطلاعات سنگ ایران
ALT تصویر

یک شیرینی فروشی جذاب طراحی شده با سنگ در پاروسِ یونان که شبیه موزه مجسمه های باستانی است!

یک شیرینی فروشی جذاب طراحی شده با سنگ در پاروسِ یونان که شبیه موزه مجسمه های باستانی است!

شیرینی پزی Tserki با طراحی منحصر به فرد در پنجره­ها که شبیه مجسمه­های باستانی هستند، به نقطه­ای محبوب در پاروسِ یونان تبدیل شده است جایی که به تمدن سایکلادیک تعلق داشته است.

در طراحی این مکان از سنگ ماربل سفید پاریان Parian marble استفاده شده است؛ سنگی که با آن شاهکارهایی مانند Venus of Milos و Victory of Samothrace ساخته شده اند. شیرینی پزی Tserki در پاروس به لطف طراحی خود، بیشتر یادآور موزه­ای است که مجسمه­های باستانی را در آن به نمایش می گذارند.

پروژه Tserki که بین هنر مجسمه‌سازی باستانی و طراحی مدرن تعادل برقرار کرده است، از میراث فرهنگ تمدن سیکلادیک و همچنین الزامات معماری بین‌المللی و طراحی مدرن استفاده می­کند.

سنگ ماربل پاریان The Parian marble

سنگ ماربل که از زمان­های قدیم در این جزیره استفاده می­شود، الهام بخش شکل دادن به هویت Tserki است. سنگ ماربل پاریان (سنگ چینی پاریان) که تا قرن نوزدهم در قسمت شمالی جزیره استخراج می­شده است، سنگی است سفید و شفاف و دارای ظرافت و درخشش هنری. ویژگی‌های خاص سنگ ماربل پاریان، رابطه نزدیک آن با هنر بوده و نقشی است که به‌طور اجتناب‌ناپذیر در فرهنگ یونان ایفا می‌کند.

تهیه شده در گروه تولید محتوای شرکت روشان روز

https://stonenews.eu/the-shocking-marble-pastry-shop-in-paros-that-looks-like-a-museum-of-ancient-sculptures/

Source: hellas.postsen.com