افزایش صادرات ماشین آلات فرآوری سنگ ایتالیا در چهار ماهه اول سال 2023 - روشان روز | مرکز اطلاعات سنگ ایران
ALT تصویر

افزایش صادرات ماشین آلات فرآوری سنگ ایتالیا در چهار ماهه اول سال 2023

ماشین آلات فرآوری سنگ

افزایش صادرات ماشین آلات فرآوری سنگ ایتالیا در چهار ماهه اول سال 2023

ماشین آلات فرآوری سنگ ایتالیایی

در چهار ماهه اول سال 2023، ارزش صادرات ماشین آلات، ابزار و سایر تجهیزات ایتالیایی در حوزه فرآوری سنگ های ساختمانی نسبت به مدت مشابه سال قبل 4.9 درصد افزایش یافته است.

 

اگر ده کشور از خریداران پیشرو ماشین آلات و تجهیزات ایتالیایی را در نظر بگیریم، فروش ایتالیا در ایالات متحده 0.7 درصد، در فرانسه 33.3 درصد، در لهستان 2.5 درصد، در اسپانیا 22.6 درصد و در هند 30.6 درصد کاهش یافته است، در حالی که این میزان در آلمان 20.6 درصد، در کانادا 28.5 درصد، در بریتانیا 7.5 درصد، در ترکیه 36.1 درصد و در پرتغال 22.2% درصد  افزایش یافته است.

 

از بین ده کشور برتر سرمایه‌ گذار در فناوری ایتالیا، برزیل در رده ی نخست قرار دارد که از نظر سرمایه‌ گذاری در ماشین‌آلات و تجهیزات ایتالیایی در این دوره، از سایر کشورهایی که به آنها اشاره شد، پیشی گرفته است. لازم به یادآوری است که در سه ماه اول سال 2023، صادرات ماشین آلات و تجهیزات ایتالیایی به ایالات متحده بیش از سه برابر صادرات به آلمان و بیش از سه برابر صادرات به کانادا بوده است.

 

ماشین آلات ایتالیایی و فرآوری سنگ

تولید سنگ ساختمانی با کیفیت و صادراتی، هم نیازمند یک سنگ خوب است و هم به ماشین آلات و تجهیزات به روز و با کیفیت نیز نیاز دارد. علاوه بر این، پیشرفت تکنولوژی در زمینه ی ماشین آلات فرآوری سنگ های ساختمانی باعث شده تا بتوان نقاط ضعف سنگ ها را نیز پوشش داد. سنگ هایی که ممکن بود در سال های پیش نتوانند وارد خط تولید شوند، امروزه با بهترین کیفیت بریده و فرآوری می شوند.

 

ایتالیا یک ویترین واقعی از سنگ های ساختمانی با دوام است؛ از بناهای تاریخی و کاخ ‌های چند صد ساله گرفته تا فضاهای مدرن خیره‌کننده! اما چیزی که کمتر توسط بازدیدکنندگان معمولی شناخته شده است، صنعت ماشین آلات سنگ های ساختمانی است؛ این گونه آثار هنری و سنگی حاصل فن و تکنولوژی این ماشین آلات هستند. تولید کنندگان ماشین آلات سنگ های ساختمانی ایتالیایی تجهیزاتی را تولید می کنند که از ماشین های حفاری، برش و فرآوری گرفته تا ماشین های CNC و ماشین های دستی را شامل می شود. تجهیزات ایتالیایی نه تنها همه کاره‌ ترین و پیشرفته ‌ترین ماشین‌ های موجود در بازار هستند، بلکه راه‌ حل ‌های مناسبی را نیز ارائه می ‌دهند که کارخانجات فرآوری سنگ های ساختمانی می توانند از طریق آن ها چالش های مربوط به فرآوری سنگ را برطرف کنند.

ماشین آلات و تجهیرات ایتالیایی در شرکت های فرآوری سنگ های ساختمانی ایران نیز استفاده و گسترش فراوانی دارند. این ماشین آلات قادر هستند تا طبق استاندارد های بین المللی تولید کنند بطوری که کمترین میزان تلورانس در ابعاد و کیفیت سنگ های تولید شده وجود دارد. اما باید توجه داشت که هم اکنون هزینه ی واردات و تعمیر و نگهداری این ماشین آلات بالا است؛ به عبارت دیگر، دستگاه های فعلی که در شرکت ها فعال هستند، اغلب در سال های قبل وارد ایران شده اند. از این رو، جهت پر کردن این خلاء بسیار مهم تکنولوژی در زنجیره تولید سنگ های ساختمانی، شرکت های ایرانی اقدام به تولید این ماشین آلات در داخل کشور نموده اند که تا حدودی توانسته است جوابگو باشد. هرچند ایتالیا هم چنان در تولید و توسعه ی فناوری ماشین آلات خود پیشتاز است. مشکل بسیار بزرگ دیگر در روند استفاده از ماشین آلات به روز ایتالیایی، عدم وجود آموزش و مهارت کافی در اپراتورهای ایرانی است. به عبارت دیگر، ورود ماشین آلات و فناوری جدید، نیازمند ارائه ی آموزش های تخصصی به اپراتورها خواهد بود در غیر اینصورت ممکن است دستگاه در زمان کوتاهی مستهلک شود و روند تولید نیز دچار اختلال شود. دستگاه های برش، ساب، پولیش و غیره هر کدام نیاز به تخصص و آموزش برای استفاده و کاربری دارند.

 

Reference:

stonenews.eu

تهیه شده در واحد تولید محتوای شرکت روشان روز

نگارش: سعید نجاتی